Moj prvi Kefir

Sasvim slucajno sam na Internetu na jednoj aukciji naletila da se prodaju zrnca tibetanskog kefira. Znatizeljna kakva jesam, odmah sam se bacila na pretrazivanje svega dostupnoga o tim zrncima. Sama pomisao na friški, blago kiselkasti ukus kefira, za doručak i to "mojih ruku djelo" je bio dovoljan razlog da krenem u potragu. Pitala sam se jeli to neka reklamna patka, ili se radi o pravom kefiru. onom istim kakvog sam nekad prije mnogo godina  često pila dok sam živjela u Sarajevu. Sjećam se da je bio dostupan u svim prodavnicama hrane i prodavao se u manjim casicama Uvijek mi se svidjao daj osvježavajuci okus koji je tako brzo gasio žedj. Kada sam doselila u Švedsku, promijenila sam prebivaliste, neke životne i druge navike a tako sam promijenila i navike u kuhanju i ishrani.
Cesto sam sjecala tog okusa i priželjkivala sebi mogucnost da ga opet mogu ponekad popiti. Nije da nisam za sve ove godine imala mogucnost da zadovoljim sebi tu želju, jer u svim
 napravi sam kefir zdravo piće dryck hälsåsam Sverige Sarajevo zdravlje poboljsati crijevnu floru, laktoza napraviti sam
prodavnicama hrane u Švedskoj od 1977 godine se moze kupiti kefir. Nije loš okus, ali valjda u meni preovladavaju subjektivni osjećaci pa sve mislim da mi je onaj, sto sam nekad  davno pila, bio bolji. Nostalgija ili nesto drugo ....ali da se ne odvojim od teme...odoh na početak zašto u stvari želim napisati koju riječ i o kefiru.
Sad sam zbog nekih nagomilanih zdrastvenih tegoba bila prinuđena da sama pokušam naci najefikasnije prirodno sredstvo za regulaciju mojih višegodisnjih probavnih smetnji . A to su loše varenje, visak kiseline u želudcu, lijena crijeva  čest zatvor, intolerancija na LAKTOZU i pa cak i ono sto pocinje sa Hemeroid...
I pored lijekova koje dobijem od ljekara nisam zadovoljna načinom kako da sebi pomognem a pritom stvari ne budu jos gore. Doktori samo ispisuju lijekove bez da se pitaju koliko su nam oni efikasni i da li  se njima unistava nesto drugo. Narod ima staru uzrečicu "jedno liječis, drugo unistavas" ili tako nekako. Ja cu pokušati za sebe naći i neko alternativno rijesenje  za moje tegobe.
Mislim da je vrijedno isprobati djelotvornost PROBIOTIKA.
O njima se sve više pise i diskutuje a to cini se upucuje na veliku važnost istih za nase zdravlje. Ja cu ih svojim prostim jezikom nazvati "DOBRE BAKTERIJE" a službena definicija glasi da su to živi mikroorganizmi koji imaju pozitivan uticaj na nas organizam. Za pocetak sam počela piti vitaminske tablete sa dodatkom probiotika i uz doručak sam koristila  Proviva proizvode. Jako su ukusni i potpuno mi odgovaraju ali imaju u sebi dosta šecera. Ali sve mi je to nekako  za moj ukus bilo manje ili više vjestačko.
I onda kada sam naisla na taj oglas o kupovini kefir zrnaca, shvatila sam da to zvuči jako intresantno i da moram isprobati. Smatra se da je KEFIR jedan od najboljih potpuno prirodnih napitaka koji se svrstava u grupu djelotvornih probiotika.

I zato kupila sam ta zrnca tibetanske gljive , takav je naziv ali se ne radi ni o kakvoj gljivi , zrnca se namoče u mlijeko i stoji 24 sata na sobnoj temperaturi. U tom vremenu prosto receno ta "gljivica" se hrani mlječnim secerom iz mlijeka i proizvodi mlječne kiseline koje pogoduju za boljoj funkciji nasih crijeva, i tako nastaje kefir.

 

blanda kefirgryn med mjölk och täcka med kaffefilter stå i rummstemp. ett dygn 24timmar.

stvar laka i jednostavna, treba svaka 24 sata procijediti dobiveni kefir i odvaditi gljivice a potom dodati novu količinu mlijeka da ponovo fermentira. Vremenom se gljivice uvečavaju pa se trebaju odvajati, jesti ili poklanjati, samo ne baciti !!

Nakoc cijeđenja, dobijeni kefir možemo piti ili ostaviti na hladno, gdje se može održati do desetak dana. Ako se želi dobiti kefir sa još manje mlječnog šečera sto je posebno poželjno kod onih koji su upravo alergični na isto, onda taj kefir ostavite jos 24 /48 sati na sobnoj temperaturi. Drugi i treći  dan  kefir je samo jos bogatiji za još  veću kolicinu vitamina B1 B6 i B9.

probajte i živjeli!!

Pozdrav svim Kefirancima!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0